viernes, 12 de agosto de 2022

THE SILOS "Cuba (35th Anniversary Special Edition)" (HPR-059)



Format: 2 LP (gatefold sleeve)

Release date: October, 2022


*** Pre-order  here // Preventa aquí *** (Will ship late September)


- Special 35th anniversary edition of this Americana/alt. country classic album.

- Includes additional LP “The Bird Album Live On KCRW”, recorded on April 18, 1990

- Gatefold sleeve and printed inner sleeves include pictures and liner notes by Ignacio Julià (Ruta 66 magazine).


The Silos, the still-kicking band Walter Salas-Humara co-founded in New York’s post-punk ‘80s scene played Alt-Rock, Alt-Country, and Americana before any critics coined those terms. They were named Best New Artist in the Rolling Stone magazine critics' poll in 1987 after the release of Cuba. The album has since been considered a stone-cold classic, being hugely influential in the so-called Americana or alternative country scene that followed in its wake. “Cuba is one of those albums that has become a kind of talisman among true music fans. Because you know that Cuba exists inside everyone, and this extraordinary album can take you there. It's a journey filled with longing and loss, warmth and wonder”. (Anthony DeCurtis)

This gatefold double LP 35th anniversary special edition, includes the additional album The Bird Album Live On KCRW. Recorded on April 18, 1990, shortly after the release of their self-titled third album for RCA Records, The Silos performed about 75 minutes of music for the SNAP alternative music radio program. Broadcast on KCRW in Santa Monica, California, near Los Angeles, it features versions of all but one song from that third album. Both of the singer-songwriter-guitarists from the band's early days, Walter Salas-Humara and Bob Rupe, were in the line-up for this broadcast which also included Graham Maby on bass, Brian Doherty on drums, and Kenny Margolis on keyboard.

Salas-Humara’s legacy would seem secure; his name is on 24 albums, his Horse Paintings hang in homes and galleries around the world, and his WaltersDogs portraits even appeared in the film “Get Him to the Greek” (Nicholas Stoller, 20210). but he’s hardly ready to call it a day: The Silos have a new album out now called Family and are currently touring the world.



// Castellano //

The Silos, la banda que Walter Salas-Humara cofundó en la efervescente escena post-punk de los años 80 de Nueva York, tocaba Alt-Rock, Alt-Country y Americana antes de que los críticos acuñaran esos términos. En 1987 fueron elegidos Mejor Artista Nuevo en la encuesta de críticos de la revista Rolling Stone, después del lanzamiento de Cuba. Desde entonces, el status del álbum no ha hecho sino crecer, y hoy en día se le considera un clásico, siendo enormemente influyente en la llamada escena Americana o country alternativa que siguió a su paso. En palabras del crítico Anthony De CurtisCuba es uno de esos discos que se ha convertido en una especie de talismán entre los verdaderos amantes de la música. Porque sabes que Cuba existe dentro de cada uno, y este disco extraordinario puede llevarte allí. Es un viaje lleno de añoranza y pérdida, calidez y asombro”.

Esta edición especial 35 aniversario en formato doble LP incluye también el disco The Bird Album Live On KCRW, grabado el 18 de abril de 1990, poco después del lanzamiento de su tercer álbum homónimo para RCA Records. The Silos interpretaron alrededor de 75 minutos de música para el programa de radio de música alternativa SNAP. Transmitido por la emisora KCRW en Santa Mónica, California, presenta versiones de todas menos una canción de ese tercer álbum. Los dos cantautores y guitarristas de los primeros días de la banda, Walter Salas-Humara y Bob Rupe, estaban en la alineación de esta transmisión que también incluía a Graham Maby en el bajo, Brian Doherty en la batería y Kenny Margolis en el teclado.

El legado de Salas-Humara parece estar más que seguro; su nombre está en 24 álbumes, sus “Horse Paintings” cuelgan en hogares y galerías de todo el mundo, y sus retratos de WaltersDogs incluso aparecieron en la película “Get Him to the Greek” (Nicholas Stoller, 20210). Pero Walter sigue al pie del cañón: The Silos tienen nuevo álbum llamado Family y un single en el sello No Aloha. En el mes de Octubre estarán de gira por España recuperando el disco Cuba en su integridad y presentando sus nuevas canciones.


*******************

Tracklisting:

LP 1 - CUBA

1.- Tennessee Fire 2.- She Lives Up the Street 3.- For Always 4.- Margaret 5.- Mary’s Getting Married 6.- Memories 7.- Just This Morning 8.- Going Round 9.- It’s Alright 10.- All Falls Away

LP 2 - THE BIRD ALBUM LIVE ON KCRW

1.- Caroline 2.- Picture Of Helen 3.- Commodore Peter 4.- Anyway You Choose Me 5.- I’m Over You 6.- Take My Country Back 7.- (We’ll Go) Out Of Town 8.- Don’t Talk That Way 9.- The Only Story I Tell 10.- Porque No 11.- Here’s To You


******************

lunes, 24 de enero de 2022

THE NEON PHILHARMONIC "To Be Continued: The Complete Warner Bros. Non Album Singles & More" (HPR-056)


Format: LP only (w/OBI strip)

Release date: February 2022

*** ORDER here -- Comprar aquí ***


Limited edition of 500 copies only!

- Includes 4-page insert with notes by Grammy-nominated music producer Andy Zax.


The music contained on this LP was created in a unique historical moment -the late 60’s and early 70’s- when the lines that had long divided “serious” from “popular” music had begun to dissolve. In its ambition and eclecticism, The Neon Philharmonic’s work compares favorably to that of such contemporaries as Burt Bacharach, Jimmy Webb, and The Beatles -all of whom viewed pop song forms as vehicles for more than two-and-a-half minutes of verse/chorus/verse. 

Not a group so much as a project, the Neon Philharmonic compromised vocalist Don Gant and Tupper Saussy, a decidedly unconventional songwriter/arranger/keyboardist who was the duo’s guiding creative force. Signed to Warner Bros. Records, their debut single “Morning Girl” quickly climbed to No. 17 on the Billboard chart in April 1969 and was nominated for two Grammy Awards. By year’s end the duo had released two more singles and two LP’s, The Moth Confesses and The Neon Philharmonic, recorded at the Acuff-Rose studios in Nashville and featuring a host of top-flight session players (Norbert Putnam, Jerry Kerrigan, Kenneth Buttrey, Chip Young…). 

The Neon Philharmonic recorded the material collected on this album during an extended period of studio activity in 1970-71. The thirteen songs assembled here on To Be Continued—five A-sides, five B-sides, and three songs unissued at the time—comprise a third Neon Philharmonic album quite different from its predecessors, largely because it was never envisioned as an album at all. After waiting for another “Morning Girl” for more than two years (only “Heighdy-Ho Princess” grazed the outer limits of the Billboard Hot 100 for two weeks in 1970), Warner Bros. gave up and dropped the group in mid-1971, leaving this period of The Neon Philharmonic’s work unknown and unavailable to all but the most dogged collectors of promo 45s for the next several decades. Now all those songs are available once again on vinyl, for the first time in 50 years!



// Castellano //


- Incluye encarte de 4 págs. con notas del productor musical nominado al Grammy Andy Zax.

- Edición limitada de 500 copias.


La música contenida en este LP fue creada en un momento histórico único -finales de los 60 y principios de los 70- cuando las líneas que durante mucho tiempo habían dividido la música "seria" de la "popular" habían comenzado a disolverse. En su ambición y eclecticismo, el trabajo de The Neon Philharmonic puede compararse con el de contemporáneos como Burt Bacharach, Jimmy Webb o The Beatles, quienes vieron las canciones pop como vehículos para algo más que dos minutos y medio de verso/coro/verso.

No tanto un grupo sino un proyecto, The Neon Philharmonic eran el vocalista Don Gant y el compositor / arreglista / teclista Tupper Saussy, la decididamente poco convencional fuerza creativa que guiaba al dúo. Tras firmar contrato con Warner Bros. Records, su sencillo de debut "Morning Girl" rápidamente subió al número 17 en la lista de Billboard en abril de 1969 y fue nominado a dos premios Grammy. A finales de año, el dúo había lanzado dos sencillos más y dos LP’s, The Moth Confesses y The Neon Philharmonic, grabados en los estudios Acuff-Rose en Nashville y con músicos de sesión de primer nivel (Norbert Putnam, Jerry Kerrigan, Kenneth Buttrey, Chip Young ...).

The Neon Philharmonic grabaron el material recopilado en este álbum durante un prolongado período de actividad en el estudio entre los años 1970-71. Las trece canciones aquí reunidas (cinco caras A, cinco caras B y tres canciones sin editar en su momento) componen una suerte de tercer disco, bastante diferente de sus predecesores, en gran parte porque nunca se concibió como un álbum. Después de esperar a otra "Morning Girl" durante más de dos años (solo "Heighdy-Ho Princess" rozó los límites exteriores del Billboard Hot 100 durante dos semanas en 1970), Warner Bros. se rindió y prescindió del grupo a mediados de 1971, dejando este período del trabajo de The Neon Philharmonic desconocido y no disponible para la gran mayoría, excepto para los más tenaces coleccionistas de singles, durante las décadas siguientes. Ahora todas esas canciones están disponibles una vez más en vinilo, ¡por primera vez en 50 años!


*************************

Tracklisting:

Side One 1.- Clouds 2.- Snow 3.- Heighdy-Ho Princess 4.- Don’t Know The Way Around My Soul 
5.- Flowers For Your Pillow  6.- To Be Continued

Side Two 1.- Something To Believe In 2.- A Little Love 3.- Got A Feelin’ In My Bones 
4.- Keep The Faith In Me 5.- Better Times 6.- Jody 7.- Letters Crossing

THE BEAU BRUMMELS "Two Days 'Til Tomorrow: The Warner Bros. Non Album SIngles 1966-1970" (HPR-055)



Format: LP only (w/OBI strip)
Release date: February 2022

*** ORDER here -- Comprar aquí ***


- For the first time on vinyl LP, the BEAU BRUMMELS' non-album Warner Brothers 45’s in their original mono mixes, plus all sides from Sal Valentino’s rare solo singles.

- Includes illustrated four-page insert with track-by-track annotation and commentary from band members and producer Lenny Waronker.

- Assembled and annotated by longtime Brummels aficionado Alec Palao


That [they] have turned out, in the light of history, to be better than they seemed at the time, shows how advanced they were and how the taste buds have altered”. So wrote journalist Ralph J Gleason of the BEAU BRUMMELS in the liners to a 1968 LP compilation.

The San Francisco group signed to Warner Brothers in early 1966 after eighteen months with indie Autumn Records, where they had scored the influential Top 20 hits ‘Laugh, Laugh’ and ‘Just A Little.’ In that time the Brummels released two largely self-composed albums, toured the country and made numerous film and TV appearances, and help spearhead America’s new cutting-edge folk-rock-pop sound, along with their contemporaries The Byrds and Lovin’ Spoonful.

Collected here for the first time on vinyl LP, we present the complete run of non-LP sides and alternate mixes that The Beau Brummels subsequently issued on 45 for Warner Bros Records between 1966 and 1969, a period that witnessed their creative pinnacles “Triangle” (1967) and “Bradley’s Barn” (1968). All appear in their original, glorious mono format, drawn from the original masters.

Also included are two rare solo singles cut by lead vocalist Sal Valentino for WB at the tail end of the Brummels tenure, featuring the crème of Hollywood’s roots rock elite (Van Dyke Parks, Ry Cooder, Leon Russell, Clarence White, Chris Ethridge).



// Castellano //

- Por primera vez en LP de vinilo, todos los sencillos para Warner Brothers no incluidos en sus LP’s oficiales, en sus mezclas mono originales, además de todas las caras de los raros singles como solista de Sal Valentino.

- Incluye encarte ilustrado de cuatro páginas con anotaciones canción a canción y comentarios de los miembros de la banda y el productor Lenny Waronker. Anotado por Alec Palao


Que, a la luz de la historia, hayan resultado ser mejores de lo que parecían en su momento, muestra lo avanzados que estaban y cómo se han alterado los gustos”. Así describía el legendario periodista Ralph J Gleason a The Beau Brummels en las notas de un recopilatorio de 1968.

El grupo de San Francisco firmó con Warner Brothers a principios de 1966 después de dieciocho meses con la indie Autumn Records, donde habían logrado los influyentes éxitos Top 20 “Laugh, Laugh” y “Just A Little”, publicado dos álbumes, girado por todo el país y realizado numerosas apariciones en cine y televisión. Todo ello les llevó a encabezar el nuevo sonido folk-rock, la vanguardia entonces del pop en Estados Unidos, junto con sus contemporáneos The Byrds y Lovin’ Spoonful.

Recopilados aquí por primera vez en LP, presentamos la serie completa de canciones y mezclas alternativas que The Beau Brummels publicaron en formato single para Warner Bros Records entre 1966 y 1969, y que no incluyeron en ninguno de sus LP’s. Un período que fue testigo de sus cumbres creativas "Triangle". (1967) y "Bradley's Barn" (1968). Todos aparecen en su glorioso formato mono original, extraído de los masters originales.

También se incluyen los singles publicados por su vocalista principal Sal Valentino para WB al final del recorrido del grupo, grabados con la crème de la élite del rock de raíces de Hollywood de la época (Van Dyke Parks, Ry Cooder, Leon Russell, Clarence White, Chris Ethridge).



***************************

Tracklisting:

Side One 1.- One Too Many Mornings  2.- She Reigns  3.- Here We Are Again  4.- Fine With Me  
5.- Two Days ‘Til Tomorrow  6.- Don’t Make Promises  7.- Lower Level  8.- Lift Me 

Side Two 1.- Long Walking Down To Misery  2.- I’m A Sleeper  3.- Cherokee Girl  4.- Alligator Man  
5.- Friends And Lovers  6.- Silkie  7.- A Song For Rochelle 

(Tracks 4-7 by SAL VALENTINO)


sábado, 18 de diciembre de 2021

MADBIL - La Casa Flor (HPR-058)

 


Formato: Single Digital 

Fecha edición: 10 diciembre 2021

[Disponible en Spotify, Apple Music, Deezer y más...]

Tracklist: 1.- La Casa Flor 2.- Estrellas 3.- La Casa Flor (Mezcla del Viento)


Tras un año de silencio discográfico (su segundo álbum "Noches de Agosto" se publicó el 18 de diciembre de 2020), MADBIL están de vuelta con un nuevo sencillo "La Casa Flor". Una de sus canciones más directas e inmediatas, con estribillo imparable directo al corazón y a los pies. Un pequeño rayo de luz en medio de estos tiempos tan inciertos y oscuros en los que estamos inmersos. El single se completa con la estilizada "Estrellas", a modo de cara B, y una remezcla especial de "La Casa Flor" a cargo de Jeremy Friedman.

 Producción: Kike Mora y Madbil para “La Casa Flor” y “Estrellas”; Jeremy Friedman y Madbil para “La Casa Flor (Mezcla del Viento)”